content-marketing zdjęcie do artykułu

Mini strategie marketingu treści do wdrożenia w 2017 roku

Jako marketerzy mierzymy się często z presją szybkiego i skutecznego promowania treści tworzonej dla klientów. Niejednokrotnie musimy stawiać czoła temu wyzwaniu z uwagi, na szybko dezaktualizujące się oferty marek. Niezależnie od tego, czy publikujemy na blogach, czy wydajemy kolejnego e-booka, webinar czy artykuł – skupiamy się często na jakości treści, lecz za mało czasu poświęcamy należytej jej promocji.

Aby wymarzone ROI z wysiłku podejmowanego podczas pisania zmaksymalizować, należy przyjrzeć się mini strategiom, na które warto zwrócić uwagę w nadchodzącym roku. Jeśli pragniesz skupić się na rozszerzeniu zasięgów, skorzystaj z tej contentowej przypominajki.

Strona Internetowa

Zacznijmy od podstaw, które każdemu wydają się oczywiste, a jednak nad wyraz często są pomijane w trakcie procesu promowania oferty. Być może promując nową ofertę, publikowałeś dedykowany landing page oraz tworzyłeś kampanie na blogach i przy pomocy influencerów. Czy pamiętałeś o tym, aby na stronie firmowej stworzyć bezpośrednie powiązanie z ofertą, używając łatwo dostępnego przycisku CTA (Call-To-Action)? Jeśli odpowiedź brzmi nie, to warto dopracować każdy szczegół, w tym działania na stronie WWW, aby nie ograniczać zasięgów organicznych wynikłych z tych powiązań.

Landing Page i Blog

Prowadząc bloga firmowego warto rozważyć powiązanie dwóch lub trzech zróżnicowanych postów z dedykowanym landing page dotyczącym oferty. O zaletach stworzenia landing page można powiedzieć w jednym zdaniu, że jest to bardzo estetyczna, dobrze wyglądająca na każdym urządzeniu promocja oferty. W krótkiej perspektywie czasowej trudno jednak promować nową ofertę bez powiązania jej z długo pozycjonowanym blogiem. Jeśli bloga firmowego nie ma, to ideą wartą dłuższego namysłu jest współpraca z publicystami. Naturalną koniecznością jest stworzenie wpisów merytorycznych, przedstawiających jakąś wartość i dopiero zwieńczonych call-to-action.

Social Media i Promocja

Pracując nad strategią marketingu treści, często zalecamy naszym klientom obecność na przynajmniej jednym kanale social mediowym, skupionym jak najbardziej dokładnie na grupie docelowej. Promocja postów w mediach społecznościowych jest swoistym akceleratorem dla całego procesu content marketingu – zwiększa widoczność dla nowych grup odbiorców i utrzymuje relacje z istniejącą, lojalną społecznością użytkowników. Wybór mediów jest bardzo spersonalizowany i wynika z założeń strategii. Przykładowo oferując usługi B2B lepiej skupić się na dotarciu do osób decyzyjnych oraz specjalistów dlatego warto rozważyć LinkedIn lub Twitter. Jeśli biznes działa w modelu B2C to najbardziej odpowiednim może być Facebook lub Instagram.

Youtube

Rok 2016 był rokiem publikacji filmowych. Rozwój tej gałęzi content marketingu nie był zaskoczeniem, ale nie każdego marketera skłonił do tworzenia publikacji na YouTube. Tymczasem warto stworzyć krótki teaser promujący nową treść (przykładowo nowa usługa) i zamieścić w nim bezpośredni link do landing page tak, aby widzowie mogli przejść bezpośrednio do treści omawianej w wyświetlanym filmie.

Slideshare

Być może nie miałeś do tej pory wiele do czynienia ze Slideshare i nigdy nie uwzględniałeś go w planowaniu swojej strategii marketingu treści. Niech zatem rok 2017 będzie nowym początkiem na drodze do popularyzacji Twojej eksperckiej wiedzy i metodą na dotarcie do specjalistów nią zainteresowanych. Pracując z pewną siecią aptek doświadczyliśmy niejednokrotnie zbawiennych możliwości tego portalu, publikując prezentacje wspierające webinary organizowane dla lekarzy. Zatem tekstowa forma naszych wykładów była dostępna dla każdego uczestnika webinaru. Całkiem interesującą możliwością oferowaną przez Slideshare jest umieszczenie formularza co może przy relatywnie niewielkim koszcie ułatwić pozyskiwanie nowych leadów.

Hashtag Twitter Hashtag LinkedIn

Oba skrywają jeszcze nieodkryty przez polskie firmy potencjał, więc jeśli Twoja firma należy do tego grona, to warto pomyśleć o zmianie. Twitter to synonim popularyzacji treści poprzez sprecyzowane słowa klucze, dodatkowo odbierane przez osoby stricte zainteresowane tymi zagadnieniami. Jeśli treść, którą tworzysz jest rzeczywiście wartościowa, nawet zduplikowane publikowanie postów nie jest w stanie jej zaszkodzić. LinkedIn to super doładowanie powiązań networkingowych dla marketerów B2B. Jeśli Twoja firma wprowadza nowe usługi, posiada treść którą chcę przedstawiać ściśle targetowanej grupie i ułatwić jej udostępnianie w innych mediach, to w LinkedIn powienien znaleźć się post na ten temat.