Budowanie strony firmowej to proces bardzo kształcący i dający dobry przegląd architektury własnego biznesu. Aby jednak wysiłek wniesiony w budowę serwisu został wynagrodzony, należy podejść do niego niczym do każdego poważnego projektu biznesowego – z planem i strategią wykonania. Przedstawiamy kilka aspektów, których rozważenie być może pomoże Ci dostarczyć światu wartościową stronę, która generuje pożądane zachowania Twoich klientów.
Czego od strony internetowej oczekuje Twój klient?
Zdecydowałeś się na cyfryzację swojego biznesu. Bo każdy to robi, bo firma, która nie istnieje w internecie, nie istnieje dla coraz większego grona konsumentów. Niezależnie od tego, czy wykonujesz stronę sam, czy zatrudniasz do tego agencję lub software house, to na Tobie ciąży zadanie uporządkowania chaosu i selekcja informacji autoprezentacyjnych. Często pierwszą rzeczą, którą chcesz zrobić, to duże i piękne zdjęcie swojej firmy i tekst pochwalny na temat jej zasług dla rynku. Tworzysz więc zakładkę „o nas” i dajesz upust fantazji copywritting’u. Czy uważasz jednak, że Twój klient właśnie taką informację chce zobaczyć? Jeśli Twój biznes funkcjonuje już jakiś czas z powodzeniem, to znaczy, że prawdopodobnie dobrze znasz swoją branżę jak i swoich klientów. Czy wiesz dlaczego szukają danej usługi/produktu w internecie? Jakimi metodami szukają? Czy chcą tą drogą dokonać zakupu, czy dowiedzieć się jak najwięcej o charakterze dostarczanej przez Ciebie usługi? Odpowiedź na te pytania powinna determinować Twoją strategię budowania strony. Sukcesem przecież jest dostarczenie konsumentowi dokładnie takiej informacji, jakiej poszukuje.
Profesjonalna pomoc i rada mogą się przydać
To dość oczywiste, że jeśli chcesz zbudować zwalającą z nóg siedzibę firmy, to zatrudniasz do tego architekta. Czemu więc tak wielu ludzi ma problem z docenieniem wagi projektów cyfrowych? Wydaje nam się, że zagospodarowanie e-poletka to zajęcie mniej istotne – proste i do zrobienia przez każdego. Jednak zastanów się, czy nie lepiej zatrudnić kogoś, kto podchodzi do projektowania profesjonalnie. Jeśli człowiek w znacznej mierze kupuje i ocenia oczami, to czemu nie poświęcić więcej uwagi na dobry design? To proste – nie potrafimy oszukać samych siebie. Nawet, jeśli zarzekamy się, że wszystkie decyzje podejmujemy racjonalnie, to nasza podświadomość podpowiada nam, aby dokonywać wyborów emocjonalnych. Dlatego właśnie topowe marki tak wiele uwagi poświęcają na desing. Czasy, w których jakakolwiek strona internetowa mogła zdobyć klienta, już minęły. Obecnie nie wystarczy być – trzeba być albo pierwszym, albo umiejętnie się wyróżnić.
Co będzie dalej? Życie po publikacji
To, że poświęciłeś cenne godziny na pisanie tekstów, konsultacje z agencją, badania rynku, nie oznacza, że automatycznie zaistniejesz, a konsumenci będą napływać światłowodem. Strona internetowa to również produkt i jak każdy, wymaga odpowiedniego marketingu. Marketing cyfrowy to bardzo rozległa dziedzina wiedzy – począwszy od technik organicznych jak pozycjonowanie SEO, poprzez dedykowane kampanie promocyjne z wybranymi kanałami dystrybucji. Jeśli masz wsparcie profesjonalistów, to zostaniesz poprowadzony przez cały proces. Jeśli zostałeś na placu boju sam, to musisz wiedzieć, że promocja strony to inwestycja długoterminowa. Pozycjonowanie czysto organiczne ma ograniczone możliwości i wymaga czasu. Szukaj alternatyw wspomagających pozyskiwanie wartościowych leadów. Kampanie promocyjne strony na Facebooku czy LinedIn są stosunkowo tanie i pozwalają bardzo precyzyjnie targetować przekaz. Możesz więc sam ustalając niewielki budżet nauczyć się konfigurować swoje kampanie, stopniowo dochodząc do maksymalnej stopy zwrotu. Zadbaj również o to, by adres internetowy nowej storny znalazł się na wszytkich oficjalnych materiałach promocyjnych.